Hilfiger rockerből lett világhírű tervező

Csak egy jó ötlet kell

Thomas Jacob Hilfiger 1951-ben, New Yorkban született, és még 18 éves sem volt, mikor először pénzt keresett ruháival. Úgy vásárolta az első autóját, hogy régi farmereket alakított át és adott el, majd nem sokkal később meg is alapította első üzletét, a People’s Place-t New Yorkban. Az első bolt , egy alagsori üzlethelyiség és egyben igazi rock’n’roll tanya volt, ahol a farmerek mellett füstölőket, gyertyákat, kockás ingeket, kabátokat és minden olyasmit árult, ami egy AC/DC vagy egy Bruce Springsteen rajongót érdekelhet.

Képek forrása: http://bit.ly/2NUmYLp ; http://bit.ly/2XuPwuo

Vállakozása rövid idő alatt hatalmas siker lett, több városban is boltot nyitott, ami egy ideig ugyan növelte bevételét, de a fiatal üzletembert hamar megszédítette a siker: a gyors terjeszkedés, a nem megfelelő üzleti koncepció és a nagyravágyó tervek hamar a bukását hozták. 1977-ben csődbe ment üzlete, ezután divattervezőként helyezkedett el. Több cégnél is dolgozott, mígnem az 1980-as évek elején egy indiai textilmágnás fantáziát látott terveiben, így az ő anyagi befektetésével lépett piacra 1985-ben az első saját nevével fémjelzett kollekciójával.

Kép forrása: http://bit.ly/2L9wF6a

Aki mer, az nyer!

Sokat tanult korábbi hibáiból, pontosan tudta mit kell máshogy csinálnia ahhoz, hogy elkerülje a korábbi fiaskót. Bátorságát és önbizalmát azonban nem hagyta maga mögött, amit semmi sem példáz jobban, mint legelső reklámkampánya, amiben egy játékos, már-már szemtelen megoldást választott a márka ismertségének növelésére. A Tommy Hilfiger-t reklámozó óriásplakátokon az akkori négy legjobb divattervező nevét rejtette el, a plakát alján pedig az „ez itt a közülük legkevésbé ismert tervező logója” szöveg szerepelt. A másik három szereplő, Ralph Lauren, Perry Ellis és Calvin Klein már akkor is hatalmas népszerűségnek örvendett a szakmában és a vásárlók között, Tommy pedig nem szégyellte közéjük sorolni önmagát. A reklám remekül működött, de a további sikerekhez újabb kreatív ötletekre volt szükség.

Kép forrása: http://bit.ly/2XAqZ7j

Tommy a ’90-es évek influencerei mögött

Nagyméretű ruháival és laza stílusával a hip-hop kultúra felé vette az irányt, remekül felismerve az akkor határtalan népszerűségnek örvendő zenei irányzatban és a sztárokkal való együttműködésben rejlő lehetőségeket. Nem csupán azzal szerette volna az eladásait növelni, hogy ebben a stílusban gondolkodik: Tommy az elsők között jött rá arra, mekkora ereje lehet annak, ha egy sztár az ő ruháit viseli egy-egy nagyobb figyelemmel kísért megjelenéskor, ezért a legnépszerűbb együtteseknek küldött néhány garnitúrát ruháiból. Nem kellett sokáig várnia, hogy mind a férfiak, mind a nők körében megszaporodjanak rajongói. A sikert elsőként Snoop Dogg szállította, az amerikai rapper ugyanis egy Hilfiger pólót viselt, amikor a több milliós nézettséggel bíró Saturday Night Live show vendége volt 1994-ben. A szereplés után özönleni kezdtek a póló iránt érdeklődők és ez akkor sem volt másképp, mikor a Destiny’s Child tagjai kezdték el egyre másra hordani ruháit, majd szépen sorban a korszak más népszerű előadói is. A hip-hop lecsengésével és a pop előretörésével később olyan sztárok is fókuszba kerültek, mint például Sheryl Crow, Britney Spears vagy Lenny Kravitz, akiknek turnéit is szponzorálta.

Képek forrása: http://bit.ly/2LGu5UT ; http://bit.ly/32gpAX1 ; http://bit.ly/2XA89Sz ; http://bit.ly/32fO9De ; http://bit.ly/32i3L9A

A ruhákon túl

Sztárok TH napszemüvegben

A női ruhák sikere után 2001-től a női fehérneműk piacát is bevette, és Európa felé sem volt megállás: 2003-ban már 15 országban voltak Tommy Hilfiger üzletek. 2006-ban végül 1,6 milliárd dollárért Tommy eladta a cégét, ami azóta számos tulajdonváltáson ment keresztül. Egy dolog azonban mindvégig állandó volt: ő volt a vezető divattervező és minden kreatív folyamatért ő felelt, és ez mind a mai napig így van. Nem változott az a nézete sem, hogy komoly befektetés és nagyszerű hozzáadott érték, ha olyan arcok képviselik a márkát, akik valóban befolyásolni tudják a piac és a potenciális vásárlók véleményét. Ez lehet az oka, hogy a cég vezető reklámarca évek óta a világ egyik legkeresettebb szupermodellje, Gigi Hadid, akit csak az Instagram oldalán közel 50 millióan követnek, és aki nem csupán a reklám kedvéért vagy a divatbemutatókon bújik szívesen Hilfiger cuccokba.

Képek forrása: http://bit.ly/2YFhvJd , http://bit.ly/2JvqDd2 ; http://bit.ly/2JqeDcI ; http://bit.ly/2JlNlFy ; http://bit.ly/2XQ2hns

Úgy tűnik Tommy nem csak a ruházati termékekkel kapcsolatban bízik a szupermodellek erejében. 2015-ben egy Victoria Secret angyalt, Behati Prinsloo-t és Arthur Kulkov-ot, egy már számos világmárkával együtt dolgozó, orosz származású modellt választott legújabb szemüvegkollekciója reklámarcainak. Tavaly szintén a világ top 50 lekeresettebb férfi és női modelljei közé tartozó Emily DiDonato és Fransisco Lachowski viselte a Hilfiger szemüvegeket. Gigi pedig úgy tűnik, ha Hilfigerről van szó, szintén szívesen pózol napszemcsiben is.

Képek forrása: http://bit.ly/2G0FZ8a ;  http://bit.ly/2G0eFqR

Mondhatnánk, hogy pénzzel sok mindent el lehet érni, de az ekkora presztízsű modellek esetében ez már nem feltétlenül tud elegendő motiváció lenni. Az viszont annál inkább, hogy stílusában és minőségében azonosulni tudnak az általuk reklámozott termékekkel, és ahogy Gigi Hadid esetében is láthattuk, sokszor a magánéletben is örömmel viselik a márkához kapcsolódó ruhákat, napszemüvegeket.

Új Tommy Hilfiger kollekció

A Tommy Hilfiger napszemüvegek titka, hogy hitelesen üzenik a világnak: a stílus bizony kortól független! A fiatalokon át az idősebb generációig bárki megtalálhatja bennük saját kedvencét, nagyszerű minőségben ráadásul elérhető áron. Mindamellett, hogy állandóan fejlődik és halad a korral, megtartja egyedi hangulatát: a kissé hűvös, mégis lendületesen elegáns Tommy Hilfiger stílust.
A haladás és a már bevált értékeke megtartásának tökéletes összehangja minden új Hilfiger kollekciót jellemez. Az eredeti stílust megtartva egyedi, különleges dizájnt és modern elemeket csempésznek bele a legújabb darabokba, amiket szezonális mintákkal és színekkel kombinálnak. Ha az előbbi képen látható,, Gigi saját nevével díszített darabot nem is, de a legújabb kollekciót már te is eléred a Vision Express webshopon, ahol garantáltan eredeti Tommy Hilfigerekből válogathatsz, és akár nagyszerű akciókba is belefuthatsz!