Ez az év is tele volt divatmeglepetésekkel, de vajon melyen trend hódított a legjobban? Melyik termékből vásárolták a legtöbbet, és ki az a sztár, aki leginkább befolyásolta az öltözködést 2018-ban? A Lyst magazin keresőmotorjai idén is utána jártak!

 

A Lyst online divatáruháznak köszönhetően néhány éve minden negyedévben választ kaphatunk arra, hogy melyek az internet legnépszerűbb, legtöbbet keresett és vásárolt termékei és márkái.  Keresőmotorjai több, mint 5 millió felhasználó online vásárlási szokásait vizsgálják 12.000 webáruház, tervező és számos márka saját online üzleteinek platformjain keresztül. Az év végi összeállítás különösen izgalmas: lássuk a 2018-as top listákat!

A legtrendibb trendek

A Lyst év végi összeállításának bevezetőjében minden évben sorra veszi azokat a trendeket, amik leginkább hódítottak az elmúlt 12 hónapban, és arra is választ kapunk, melyek azok, amik csöndes térhódítás helyett valósággal robbantak a tavalyi év során.

Mostanra talán senkit nem fog meglepni, hogy 2018 egyik leginkább nagyot futó trendje a nagypapa stílus volt. A sneakerekkel, a bő kardigánokkal és nagypapa zakókkal idén nem lehetett hibázni, és valószínűleg még jódarabig velünk lesznek majd.

Kép forrása: https://image-cdn.hypb.st/https%3A%2F%2Fhypebeast.com%2Fwp-content%2Fblogs.dir%2F6%2Ffiles%2F2018%2F01%2Fstockholm-fashion-week-2018-streetstyle-acne-studios-balenciaga-off-white-1.jpg?q=75&w=1000&cbr=1&fit=max

Bár itthon talán kevésbé találkozhattunk velük, a "középkori" stílusú ruhák is hódítottak tavaly. Mindegy volt, hogy virágos vagy kockás, a nyakig érő ruháknak köszönhetően egy pillantás alatt visszarepülhettünk egy rég elfeledett korba. Nem csoda, hogy a stílus a színésznőket is megihlette, legutóbb a decemberi BAFTA gálán láthattuk Keira Knightley-t a trend képviselőjének egyik nagyágyúja, a The Vampire’s Wife egyik designer darabjában.

Kép forrása: https://marieclaire.hu/uploads/2018/12/profimedia-0403160554-708x1024.jpg

Továbbra is trendinek számítottak a ’90-es és 2000-es évek darabjai, ahogyan a neon is. Feljövőben vannak a fenntartható fejlődés mellett elköteleződött termékek és márkák is, a tavalyi évben 47 százalékkal többen kerestek rá olyan szavakra, mint a műbőr, az organikus pamut vagy az econyl, ami a tengerből kihalászott hasznos hulladékokból előállított ruhák anyaga.

Kép forrása: http://fromwastetowear.medasset.org/wp-content/uploads/2016/06/pr12.jpg

Divat az Instagramon

„Nem én diktálom a divatot, én magam vagyok a divat” szól az idézet a divat-történelem egyik leghíresebb szereplőjétől, Coco Chaneltől. Előtte sem volt és azóta sem kérdés, hogy egy-egy híresség milyen befolyással lehet a divatra, így nem meglepetés, hogy a Lyst készítői azt is vizsgálják, kik voltak a legnépszerűbb fashion influencerek az évben. A listát a social médiában történt említésekből, a nevekre és a hírességek által viselt ruhadarabokra történő keresésekből készítik el.

Az eredmények alapján a legbefolyásosabb divat diktátor idén a nemrég első gyermekének is életet adó mindössze 21 éves Kylie Jenner lett, második helyen pedig testvére, Kim Kardashian végzett. Kylie első helye egyáltalán nem meglepő, a legfiatalabb Kardashian testvér hatalmas népszerűségnek örvend, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy februárban posztolt gyermekéről készült első fotója azóta is a valaha volt legtöbb lájkkal rendelkező kép az Instagramon, mostanra több, mint 18 millióan kedvelték. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára Meghan Markle-t repítette a brit királyi család esküvői hintója, a korábbi helyezésükön legtöbbet javító influencerek pedig az 5. helyen végző Beyoncé és a 9. helyen szereplő Rihanna lettek.

Kép forrása: https://www.instagram.com/p/Be3rTNplCHf/

A márkák számára is nagy jelentőséggel bír az Instagramon való jelenlét, az éves top 10-be bekerülni ezért komoly eredménynek számít. A követők, említések és taggalések alapján összeállított lista hazai sikereket is tartogat: a tengerentúlon is egyre nagyobb népszerűségnek örvendő magyar márka, a Nanushka, a hetedik helyet csípte el. Az elemzésben megemlítik, hogy a márka évről évre egyre inkább megszilárdítja helyét a divat meghatározó szereplői között. illetve azt is, hogy népszerűségét elsősorban farmer ruháinak és kezeslábasainak köszönheti. Az Insta brandek listájának első helyén a Veja, a környezetbarát sneakerek márkája végzett, hatalmas ugrását pedig minden bizonnyal Meghan Markle-nek köszönheti, aki rendszeresen támogatja ajánlásával termékeit.

Kép forrása: https://images2.garmentory.com/images/1307114/xxl/Nanushka-Goji-Denim-Shirt-Dress-20180508205701.jpg?1525813022

2018 kedvenc termékei

Az eladások és a netes keresések alapján összeállított top10-es terméklista szereplői között szinte minden féle ruhadarab és kiegészítő egy-egy szereplője képviselteti magát. A Kardashian testvéreknek köszönhetően hatalmasat ugrott a biciklis sortok eladása a tavalyi évben, a dobogóra azonban még így sem értek fel.

Képek forrása: https://i.dailymail.co.uk/i/newpix/2018/06/05/21/4CF23CF900000578-5809655-image-a-191_1528230365502.jpg; https://cdn.fashionmagazine.com/wp-content/uploads/2018/05/Bike-shorts-kim-kardashian-02-480x0-c-default.jpg ; https://i.pinimg.com/originals/aa/dc/ce/aadcce435e9cb01660513356c4334ef5.jpg

A sneakereket ugyanis nem lehetett letaszítani az első helyről, a Balenciaga és a Fila is rendkívüli évet zárt cipőinek eladása tekintetében. A második helyen az övtáskák végeztek, úgy tűnik a kényelmes, sportos viselet újra aranykorát éli, 80 százalékkal nőtt a kereslet irántuk a megelőző évhez képest. A táskákból a legtöbb eladással a Gucci és a Topshop’s büszkélkedhet. A harmadik helyre a leggings-ek értek oda, a legnagyobb netes divatáruházak keresőjében több, mint 400 ezerszer kerestek a leggings szóra átlagosan egy hónapban. Szemüvegek tekintetében egyértelműen a miniatűr vitte a prímet. Az év korai szakaszában még vezettek a cat eye-ok, de aztán egyre inkább más formák is előtérbe kerültek, egy dolog volt fontos, hogy minél apróbb legyen.  A legtöbben Adam Selman Le Specs X kollekciójának darabjaira kerestek rá, melynek számos híresség is viselte egy-egy darabját, Gigi Hadid például lassan már egyenesen rajongónak számít.

Képek forrása: https://cdn-img.instyle.com/sites/default/files/styles/684xflex/public/1482186219/121916-celeb-gift-guide-hadid-1.jpg?itok=deAWsWfv ; https://cdn.cliqueinc.com/cache/posts/259899/these-affordable-sunglasses-wont-be-leaving-my-face-this-summer-2808573.640x0c.jpg

A legmeglepőbb sikerek

Jó-jó, a divat az divat, de azért lépten nyomon belebotlunk olyan ötletekbe és termékekbe is, melyeket hamar a feledés homályába merülnek… Vagy legalább is ezt gondolnánk róluk, de valahogy mégis népszerűek lesznek az online világban. A siker titka sem mindig egyértelmű: lássuk mik voltak azok a termékek, melyek első ránézésre halálra voltak ítélve, mégis nagyot futottak a világhálón az előző éveben. 

Gucci 2018-as őszi/téli kollekciója minden bizonnyal örök emlék marad annak, aki látta. Meglepő módon azonban a horrorfilmbe illő, saját fejük másolatát kezükben hordó modellek kiegészítői is különös népszerűségnek örvendhettek idén: az élelmes kereskedők azonnal másolatot készítettek a műanyag fejekből, melyek az októberi, Halloween előtti időszakban hasítottak a neten. Rihanna Coachella-án viselt outfitjének köszönhette Gucci, hogy nem csupán a babafejek, hanem az általa tervezett maszkok is komoly ismertségre tettek szert, valósággal robbant az internet Rihanna fesztiválmegjelenése után.

Képek forrása: https://cdn.vogue.es/uploads/images/thumbs/es/vog/2/s/2018/08/vogue_espana_14661048_620x930.jpg ; https://i.pinimg.com/474x/15/2f/29/152f293b289ecf2583e6a7513247378b.jpg ; https://snobette.com/wp-content/uploads/2018/04/rihanna-gucci-coachella-3.jpg

Az internet népét ugyan megosztotta, ám talán pont ennek köszönhetően, rengetegen voltak kíváncsiak az UGG szőrös papucsaira, olyannyira, hogy a korábbi évekhez képest 25 százalékkal nőtt a márkára történő online keresések száma. A nyárhoz közeledve gondolt egyet a Nike és piacra dobta két népszerű terméke, a papucs és az övtáska hybridjét. A papucs akkora érdeklődést hozott a Nike-nak, hogy a netes keresések alapján a 2018-as év legmeglepőbb és legérthetetlenebb online eredményeit rangsoroló lista top10-ébe ez a termék is simán befért.

Képek forrása: https://image-cdn.hypb.st/https%3A%2F%2Fhypebeast.com%2Fwp-content%2Fblogs.dir%2F6%2Ffiles%2F2018%2F06%2Fugg-fluff-yeah-sandals-seashell-pink-coral-lantana-black-charcoal-grey-1-1.jpg?q=75&w=1000&cbr=1&fit=max ; https://sneakernews.com/wp-content/uploads/2018/06/nike-fanny-pack-slides-slippers.jpg

Mi egyelőre megtippelni sem tudjuk, hogyan alakulnak jövőre a toplistás helyek, vagy kik lesznek a 2019-es év legnépszerűbb influencerei, márkái, vagy hogy melyik napszemüveget választják a legtöbben, az viszont biztos, hogy webshopunkban számos márka legfrissebb kollekciójából válogathatsz. Nézz körül, hátha a te leendő kedvenced lesz az, amelyik a következő évi szemüvegdivatot meghatározza!