A Ray-Ban sztori

A Ray-Ban sztori

Nincs még egy márka, ami ennyire szorosan kötődne az amerikai filmiparhoz, a showbizniszhez, és mindezzel párhuzamosan a zenei és a kulturális világ szimbólumává is vált. A világon percenként 8 Aviátor modellt adnak el, a Ray-Ban közel száz éve töretlenül hódít.

A nagy Ray-Ban történelem

Gyakorlatból legenda: az Aviator


A 19. században járunk, mikor egy fiatal német optikus egy saját szemüvegboltról álmodozva az amerikai ígéret földre lép. Johann Jakob Bausch első üzletét barátja, Henry Lomb befektetéséből nyitotta meg Amerikában, cserébe ígéretet tett, ha sikeres lesz, beveszi őt az üzletbe. Néhány évtizeddel később már örököseik indultak el az amerikai hadsereg pilótaszemüvegekre kiírt pályázatán, ami valószínűleg életük legjobb döntése volt.

Az aktuális újítások felhasználása és saját, kreatív megoldások segítették őket abban, hogy az Air Force végül tőlük rendelte meg azt a napszemüveg-csomagot, amit a pilóták viseltek. Edwin H. Land – a polaroid lencsék feltalálója adta számukra a technikai hátteret: a fényerő csökkentése, a nem kívánt tükröződések kiszűrése és a kontraszt növelése a háborús körülmények között életmentő lehetett egy-egy pilóta számára. A szemüveg zöld színét már ők tették hozzá, az égbolt árnyalatát igyekeztek visszaadni vele. A szemüvegkeret formájával pedig azt segítették, hogy minden oldalról védve legyen a katonák szeme, a lekerekített alsó rész és a vékony keret a műszerfal láthatóságát is segítette.

1936-ban „Anti-Glare” („ragyogás ellen”) néven megszületett a modell első prototípusa, amit később Aviátorra („pilóta”) változtattak. Az Aviátor híre a második világháború alatt hamar bejárta a világot, köszönhetően elsősorban Douglas MacArthurnak, az amerikai hadsereg ötcsillagos tábornokának, akinél két dolog szinte mindig megtalálható volt: pipája és Ray-Ban napszemüvege.

A cég tulajdonosai egy évvel később úgy érezték, hogy a napszemüveg nem csak a pilóták számára lehet kedvelt és hasznos darab, ezért érdemes lenne mindenki számára elérhetővé tenni. Először Anti-Glare néven hozták létre leányvállalatukat, majd mivel ezt az elnevezést túl merevnek találták, Ray-Ban („sugárzás-blokkolás”) névre keresztelték át. Az Aviátor a cég leghíresebb modellje lett és sikere azóta is töretlen.


Ray-Ban a filmvásznon: Aviator, Wayfarer és Balorama


Talán nincs olyan ember, akinek a Top Gun című filmről ne az Aviátort viselő Tom Cruise ugrana be elsőnek, ahogy egy vadászgép előtt pózol. A Top Gun nem csak a filmgyártás, hanem a Ray-Ban történelmének is az egyik legnagyobb kasszasikerét hozta, amit csak tetézett a néhány évvel később készült Félelem és Reszketés Las Vegasban című film, és Johnny Depp alakítása. A karakter megformálásához kétségtelenül sokat tett hozzá a narancssárga lencsés pilóta szemüveg, de nem ezek voltak az első sikerei a Ray-Ban-eknek a filmvásznon.

1952-ben került a piacra a márka újabb nagykövete a Wayfarer. A dizájn és a hangulat mellett a tervezők a „csavargó” névvel is az ’50-es ’60-as évek amerikai hangulatát, a lazább, rock and roll korszak érzését szerették volna közvetíteni. A modell sikeréhez ezúttal is egy nagyszerű film és egy legendás színésznő, Audrey Hepburn kellett. Az Álom luxuskivitelben főszereplője gyakorlatilag a film minden jelenetében Wayfarer-t viselt, ahogyan néhány évvel később, a Blues Brothers című film ikonikus testvérpárja is. Ennek a filmszerepnek nem csak a két Wayfarer modell ismertségét köszönhette a Ray-Ban, hanem a blues kedvelők örök hűségét is.

A ’70-es évek talán a Ray-Ban legnagyobb filmes karrierjének időszaka, a Wayfarer és az Aviátor mellett a Balorama modellel is találkozhattak a nézők számos moziban. A Men in black -ben is ezt a keskenyebb, négyzetesebb formájú napszemüveget viselik a főszereplők, ahogyan a Cleant Eastwood által alakított Harry Callahan felügyelő is ezt hordta a Piszkos Harry című filmben.

A filmvásznakról aztán a híres színészek mindennapi kiegészítőjeként is egyre többször jelentek meg a lesifotósok képein a Ray-Ban-ek, és hamarosan a zene nagyágyúi között is hódítani kezdtek. Madonna, Bob Dylan, Leonardo DiCaprio, Jack Nicholson, Jennifer Aniston, Jude Law, csak néhány név azok között a sztárok között, akik szívesen és gyakran viseltek Ray-Ban-t a civil életükben is. Ezek után pedig a rajongók számára sem volt kérdés, hogy milyen napszemüvegre volt szükségük, ha tartani akarták a lépést a divattal és a hírességekkel.

A kifogástalan minőség mindig alapvető fontosságú volt és lesz is a márka számára, folyamatosan megújítják modelljeiket, kísérletezik, új technológiát alkalmaznak. De az újítások mellett van még valami, ami állandó: ez pedig a legendás stílus.

Ray-Ban az időtálló divat

A Ray-Ban népszerűsége 80 éve töretlen, és valószínűleg ez már így is marad, így nem véletlen az sem, hogy a „TIME” magazin 10 leghíresebb amerikai szimbólumról összeállított listájában olyan márkák mellett kapott helyet, mint a Coca-Cola vagy a Harley Davidson. Ha pedig a divat szemszögéből nézzük, akkor is sikerre születtek, hiszen nincs olyan stílus, amihez ne lehetne találni egy-egy szuper klasszikus Ray-Ban-t!
Vagány minták

Vagány minták

Már van egy szolid, egy természetesebb és egy elegánsabb darabja, de a vagány, színesebb, mintás még hiányzik a napszemüveg kiegészítők közül? Akkor mindenképp nézzen körül a Vision Express webshopon a női Ray-Ban-ek között! A színes és vagány lencsékhez, nemcsak a nyár és a fesztiválszezon passzol tökéletesen, hanem a téli, szürke hétköznapokat is feldobhatja egy-egy darabbal.

Megvásárolom
Merész elegancia

Merész elegancia

Hogyan legyünk egyszerre tüzesek és elegánsak, vadítók, de visszafogottak? Szerencsére ehhez is találhat megfelelőt a Ray-ban-ek között. Penelopé Cruz is a Ray-Ban-re esküszik, de ha még ennél is csajosabb kiegészítőre vágyna, már cica formájú Ray-Ban napszemüveget is találhat a Vision Express webshopon. Ha pedig a klasszikus romantika híve, Audrey Hepburn kultikus napszemüvegét is megvásárolhatja.

Megvásárolom
Kék-kék-kék!

Kék-kék-kék!

A divat egyik alapvetése: csak azt hordjuk, amiben jól érezzük magunkat. Ha pedig férfiként ez egy színes lencséjű napszemüveg, ez úgy módosul: hordjuk azt, amiben jól érezzük magunkat! Bizony, egy színes lencse is jól áll a férfiaknak, a kékben pedig rengeteg a lehetőség, hogy egy komolyabb, elegánsabb viseletben is megőrizzük a vagányságfaktort! Webshopunkon számos színes lencséjű férfi Ray-Ban modell közül válogathat!

Megvásárolom
Stílusos elegancia

Stílusos elegancia

Ha nem szereti a feltűnést, de hiányozna az érzés, ha nem tűnne ki a tömegből, a Ray-Ban klasszikusok a jó választás! Ha Johhny Depp is a Wayfarer-re bízta, hogy az elegáns megjelenésének mégis valami egyedi stílust adjon, nagy hiba nem lehet benne. Ránézésre működik is. Ha pedig úgy maradna egy Ray-Ban napszemüvegnél, hogy közben mégis egy új formával kísérletezne, számos férfi modell közül válogathat webshopunkon!

Megvásárolom

Cikk ajánló – cikkek

Loading...

[ErrorDialogTitle]

Siker

A termék sikeresen a kosárba került